Dom i królestwo elfów Isilquendi, jednak zamieszkała również przez ludzi, wyznawców Kultu Smoka, z którymi koegzystują raczej zgodnie. Za sprawą izolacjonistycznej polityki elfów, które swą magią całkowicie wzbraniają obcym dostępu do Wyspy, prawdopodobnie najbardziej tajemnicze miejsce w Znanym Świecie.
Praktycznie się nie zdarza by człowiek czy elf opuścił ten ląd, a jeśli już, to jako emisariusz.
Smocza Wyspa nosi tą nazwę z przyczyn historycznych. Powszechnie uważa się, że podobnie jak w całym Znanym Świecie, smoków od stuleci tam nie ma.
Armia
Wszelkie znane informacje pochodzą z opowieści piratów ze Skellig, którzy jako jedyni urządzają wyprawy na Smoczą Wyspę. Plemiona urządzone są tu jako demokracja wojenne (każdy zdolny do noszenia broni ma głos, i każdy bierze udział w wojnie), zaś zgromadzeniu przewodzi król wybierany na 7 lat (po których jest rytualnie zabijany by połączyć się z Danu, Boginią –Matką). W walce zapalczywi, często wpadający w bitewny amok wyspiarze są zawsze wspomagani przez swych kapłanów. Wojownicy najczęściej walczą nago, by spłynęła na nich moc ziemi. Jakkolwiek nie stosują wyrafinowanej taktyki, to rozsądnie wybierają miejsca bitew.
Znane jednostki:
Przyboczne Królowej Wiedźm- gwardia najwyższej kapłanki, składająca się z wiedźm- wojowniczek. Walcząc wpadają w furie, która przeraża nawet ich współplemieńców. Gryzą, chwytają miecze przeciwników w ręce, rozszarpują wrogów gołymi rękami.